Milionski dugovi propale kompanije “Fly Bosnia”, čiji je osnivač Sulejman El-Šidi (Sulaiman Al-Shiddi), trebalo bi da budu naplaćeni iz preostale imovine ovog saudijskog biznismena.
U skladu sa Zakonom o postupku prinudne naplate, nakon što se iscrpe sve mogućnosti naplate od glavnog dužnika, pokreće se pitanje odgovornosti osnivača ili direktora pravnog lica, a ako se njihova odgovornost ustanovi, UIO BiH će donijeti rješenje kojim će, u konkretnom slučaju El-Šidija i direktoricu kompanije Nudžejmu Skenderović, teretiti za dug, koji iznosi više od 3,5 miliona maraka.
“Proces ispitivanja osnovanosti donošenja pojedinačne i solidarne odgovornosti osnivača/direktora je u toku, te, ako se ustanovi osnovanost utvrđivanja pojedinačne i solidarne odgovornosti, plijenit će se lična imovina”, kazali su “Avazu” u UIO BiH.
S obzirom na to da su ranije preduzete sve mjere prinudne naplate od glavnog dužnika “Fly Bosnia”, tokom koje je ustanovljeno da kompanija koja je bankrotirala nema imovine, izvjesno je da će dug za PDV morati biti naplaćen iz ličnih sredstava vlasnika i direktora.
El-Šidi je vlasnik grupacije u okviru koje posluje i “Sarajevo City Center”, jedini subjekt s kapitalom i imovinom od koje bi država mogla naplatiti svoja potraživanja.
Grupa “Al-Shiddi” 2006. godine kupila je državni kapital u bivšoj “Magros Veletrgovini”, a potom i hotel “Bristol”, jedan od simbola Sarajeva, a naknadno je na zemljištu “Magros Veletrgovine” izgradila “Sarajevo City Center”. Zanimljivo je da se dobit “Magros Veletrgovine” gotovo u potpunosti “istopila”. Sa 12,7 miliona u 2022. pala je na skromnih 352.000 KM u 2023. godini.
“Magros Veletrgovina” je i prošle godine dobro poslovala, njeni ukupni prihodi iznosili su više od 38 miliona maraka i za gotovo 3,5 miliona KM bili viši nego u 2022., pa se očekivalo da će dobit imati isti trend. Međutim, ona je nestala pod udarom “vanrednih troškova”, a radi se o “neto kreditnom gubitku od finansijske imovine po amortiziranom trošku“ u iznosu od 16 miliona maraca”, objavio je u maju portal "Biznisinfo“.
Pitanje je li ovakav pad prihoda posljedica realnih gubitaka saudijskog biznismena ili je dio priprema za prodaju SCC-a, ostalo je otvoreno. “Fly Bosnia” nalazi se na listi dužnika i Poreske uprave FBiH, a ukupan dug na kraju prošle godine iznosio je 1,48 miliona maraka.
Inače, ova kompanija osnovana je 2017. nakon što je Vlada FBiH, predvođena Fadilom Novalićem, u stečaj poslala “BH Airlines”, čime je BiH ostala jedina država regiona bez svog nacionalnog avioprevoznika. S letovima je počela 2019. godine, problemi su je pratili od početka, ali zbog pandemije virusa korona, kada je obustavljen značajan dio avionskog saobraćaja, sve je krenulo ka konačnoj propasti.
Prije četiri godine kompanija je ostala bez aviona i osoblja, a u oktobru 2022. godine i bez sertifikata za obavljanje vazdušnog saobraćaja. Zanimljivo je da je ovoj kompaniji povjeren posao transporta spornih kineskih respiratora, koji je u maju 2020. koštao blizu 300.000 maraka, zbog čije nabavke su kasnije osuđeni bivši premijer Fadil Novalić, bivši direktor FUCZ-a Fahrudin Solak i vlasnik firme “Srebrena malina” Fikret Hodžić.